Alla inlägg den 5 april 2011

Av Tezz - 5 april 2011 12:45

Fick sådana vårkänslor igår! Solen sken och det gick att gå ut utan varma kläder!!

På affären hade dom en kruka påskliljor för 19 kronor, och det är väl vår om något!


Dottern ville ha ravioli till lunch, och tadaaaaa: en kruka till liljorna!

Sprättade en till konservburk, lite mindre, och delade upp lökarna från en kruka - till två.


Trolldeg hade jag ju på gång efter att ha gjort sigillen till urnorna, och skaparglädjen var på topp!

Fram med ett snöre och på med trolldegshjärtan!

Lite vita, små stenar för att dölja lökarna och vårplanteringen är klar!


 


Köpte ett tidningsställ från IKEA. Lite trist och tråkigt, men välbehövligt.

Lite kan man ju piffa till det iaf, så det får en anings personlig touch:

   


...och kreativiteten verkar gå i arv!

Dottern, 11 år, kom hem med den här ljusstaken till mamma!

Passar som en smäck bland alla vita saker i hemmet!!!!

 

Av Tezz - 5 april 2011 12:41

...hittade jag också på loppisen. Hela 55 kronor skulle dom ha och det var ju igen summa att tveka på!

Jag letar efter en stor gammal väggklocka, med pendel och massor av snirklar, som jag ska göra om till ett nyckelskåp, men tydligen ville jag ha en fungerande klocka också... 

Det är ju det som är så roligt med loppis. Man hittar saker man inte visste att man behövde, men som tilltalar en så att man bara måste köpa!!!


Före och efter:

   

Av Tezz - 5 april 2011 12:31

Nu har jag betat av en del av mina fynd.

...och självklart hunnit med att skaffa mig nya!


För ett tag sedan köpte jag ju en liten urna 

http://loppisfyndaren.bloggplatsen.se/2011/03/28/4971379-det-gar-fort-nar-man-har-kul/

Den hade en kompis som inte var till salu, men som jag bestämt mig för att jag skulle få mina händer på!

Åkte tillbaka till loppisen i sällskap av en vän och hon lyckades flirta till sig ett pris på den stora urnan!! :-)

Nu är även den målad och nästan klar.


Nästa steg är att få upp dom små vägghyllorna på väggen och skaffa nån snygg plastväxt som passar i urnorna. Sen ska dom få stå där på hyllorna i hallen och pryda sin plats.


Gjorde ett experiment när jag ändå var i farten. Fick för mig att jag ville ha som ett sigill på urnorna, så jag slängde ihop en trolldeg och stämplade med en julsigillstämpel... Blev väl ett sådär resultat...


   




Presentation

Jag är en lyckligt lottad hemmafru, som älskar heminredning. Mycket tid går åt till att planera hur jag vill ha det här hemma, vilken känsla jag vill skapa i olika rum, och sedan hitta dom rätta grejerna för att åstadkomma det!
Jag åker ofta och gärna på

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards