Direktlänk till inlägg 8 april 2011

Det kliar i fingrarna!!!

Av Tezz - 8 april 2011 08:23

Jag har huvudet såååå fullt av idéer som jag vill köra igång med! Tyvärr saknas material till allt! Och inte vet jag riktigt var jag ska få tag i det heller...


Till tvättstugan vill jag ha tag i plåtburkar, alt trä, som jag kan måla och dekorera. I burkarna ska jag såklart förvara tvättmedel!


Till hallen vill jag hitta pendelklockan med stort P - för att genast montera ur allt vad urverk heter och istället göra ett nyckelskåp av det...

Problemet är ju att jag har stora krav på hur det ska se ut, hur snirkligt det ska vara, hur stort det ska vara, hur glaset i luckan måste vara... och så vill jag ju inte betala för ett fungerande urverk, när jag ändå inte ska ha det kvar...

Det blir nog inte lätt att hitta något som uppfyller ALLA krav...


Jag ropade in en massa servetter på tradera. Förutom dom jag vann, fick jag också en del servetter som bonus.

Bl.a en med jordgubbar på. Så somrig så jag riktigt kan se gröna gräsmattor bara jag tittar på den!

Den ska bli botten i en bricka, så en sån letar jag också efter!


Vagnen började jag måla igår. Den blev inte kolsvart, utan snarare antracitgrå... Helt ok ändå, så länge den är jämn i färgen.

Tyvärr sprack min tanke om att måla på de broderade texterna med en textilpenna.... Det gick inte att måla med dom på mörk bakgrund... 

Måste alltså köpa en vit penna som är  heltäckande, och sedan eventuellt måla med färg på det vita....

Nåja... Huvudsaken det blir bra i slutändan!!


Nu ska jag vara en engagerad mor, och skjutsa dottern till tandläkarn!

SEN - kanhända att det blir en sväng på röda korset!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tezz - 20 mars 2013 08:41

Oj oj... Det var visst läääänge sedan jag uppdaterade min pysselblogg!   Vi har flyttat till ett gigantiskt gammalt hus, som tar massor med tid, och en bebis har det blivit också,  så även om jag fortfarande pysslar och gör om en massa saker, h...

Av Tezz - 3 maj 2011 13:32

Vi har just kommit hem från en härlig vecka i Turkiet, med svärmor, svärfar, svägerskan och hennes familj. Totalt var vi 15 personer som åkte, och Turkiet visade verkligen upp sin bästa sida. Vädret var toppen, maten underbar, hotellet fantastisk...

Av Tezz - 19 april 2011 08:13

Var iväg på loppis med kära maken i lördags, på jakt efter en kista, men gick tomhänt därifrån... Det händer inte ofta!    Vi har en öppen trappa i vardagsrummet och minstingen har sitt rum på övervåningen. Det är väl naturligt att en hel del lek...

Av Tezz - 14 april 2011 12:11

I söndags anordnades, vad jag trodde skulle vara, en gigantisk auktion och loppis i ett aktivitetshus här i stan. Det hade flaggats massor för eventet och jag var superladdad när jag åkte dit.   Allt som kunde krångla, gjorde naturligtvis det.....

Av Tezz - 10 april 2011 10:06

Har roat mig med en massa decoupage i helgen. Våra stora barn var på vift hela lördagkvällen och minstingen satt vid datorn med pappan i huset. Rockabillymusik gick hem hos treåringen      Mamman, dvs jag, fick lite egentid och den spenderade j...

Presentation

Jag är en lyckligt lottad hemmafru, som älskar heminredning. Mycket tid går åt till att planera hur jag vill ha det här hemma, vilken känsla jag vill skapa i olika rum, och sedan hitta dom rätta grejerna för att åstadkomma det!
Jag åker ofta och gärna på

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards