Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Soffbord

Av Tezz - 14 mars 2011 17:38

När vi skulle flytta från huset till radhuset, ville jag också byta ut några möbler.

Jag var lite kär i dom där indiska soffborden med smidesdetaljer på, men dom är ju så mörka och jag tycker att det tynger ner rummet.


Vårt nya hem skulle ha mycket vitt, det var jag redan klar över, och därmed bestämde jag mig för att hitta ett billigt sådant bord och helt sonika vitmåla det!


Det visade sig att dom var ganska dyra, även begagnade. 

Till slut hittade jag dock ett på blocket, som fanns på väldigt nära håll, och som var förstört på bordskivan. Diverse glasmärken och ringar därpå, gjorde ju också att priset var satt därefter.


Det passade mig perfekt, eftersom jag ju ändå skulle måla det.


Ungefär så här såg det ut, men bilden är lånad:

  

Vi tyckte att bordet var lite för högt i jämförelse med vår soffa, så maken kapade benen en bit.


I samma veva blev vi också erbjudna att köpa tre stycken stora spegelgarderober. Även detta var något vi verkligen skulle behöva i det nya hemmet, men även dom var mörka och "tunga".

Saknar tyvärr före-bild på dom...


Dom "nya" möblerna kördes till den tomma lägenheten och blev sedan ståendes...

Några saker skulle fixas på huset innan vi lämnade det, maken jobbade mer än planerat och med en liten som är hemma på heltid, blev målningen ett väldigt överhängande och betungande projekt....


Jag har iaf världens snällaste mamma!!! Hon ringde upp mig en dag och frågade om inte hon kunde få åka till lägenheten och måla möblerna åt oss!!!!!!!


Ett sånt erbjudande kan man inte tacka nej till, och här är resultaten:

  

 


TUSEN TACK för hjälpen Mamma!!! <3   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tezz - 20 mars 2013 08:41

Oj oj... Det var visst läääänge sedan jag uppdaterade min pysselblogg!   Vi har flyttat till ett gigantiskt gammalt hus, som tar massor med tid, och en bebis har det blivit också,  så även om jag fortfarande pysslar och gör om en massa saker, h...

Av Tezz - 3 maj 2011 13:32

Vi har just kommit hem från en härlig vecka i Turkiet, med svärmor, svärfar, svägerskan och hennes familj. Totalt var vi 15 personer som åkte, och Turkiet visade verkligen upp sin bästa sida. Vädret var toppen, maten underbar, hotellet fantastisk...

Av Tezz - 19 april 2011 08:13

Var iväg på loppis med kära maken i lördags, på jakt efter en kista, men gick tomhänt därifrån... Det händer inte ofta!    Vi har en öppen trappa i vardagsrummet och minstingen har sitt rum på övervåningen. Det är väl naturligt att en hel del lek...

Av Tezz - 14 april 2011 12:11

I söndags anordnades, vad jag trodde skulle vara, en gigantisk auktion och loppis i ett aktivitetshus här i stan. Det hade flaggats massor för eventet och jag var superladdad när jag åkte dit.   Allt som kunde krångla, gjorde naturligtvis det.....

Av Tezz - 10 april 2011 10:06

Har roat mig med en massa decoupage i helgen. Våra stora barn var på vift hela lördagkvällen och minstingen satt vid datorn med pappan i huset. Rockabillymusik gick hem hos treåringen      Mamman, dvs jag, fick lite egentid och den spenderade j...

Presentation

Jag är en lyckligt lottad hemmafru, som älskar heminredning. Mycket tid går åt till att planera hur jag vill ha det här hemma, vilken känsla jag vill skapa i olika rum, och sedan hitta dom rätta grejerna för att åstadkomma det!
Jag åker ofta och gärna på

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards